Dynamics NAV2017, waarom upgraden? Power BI integratie.

In het najaar van 2016 is Dynamics NAV2017 uitgebracht. Deze nieuwe versie zorgt dankzij de volledige integratie van Office 365 en de ingesloten toegang tot Power BI, tot een efficiŽntere toegang naar klant gerelateerde data.

Deze Office integratie betekent o.a. een integratie met Outlook, dé meest gebruikte applicatie door uw medewerkers. Vaak wordt Outlook de hele dag gebruikt om te mailen. Dankzij deze integratie hoeft men niet meer te switchen met Dynamics NAV voor de financiële gegevens van een relatie of om documenten te creëren vanaf nu verzorgt u dit via Outlook.

In de huidige tijdsgeest is het steeds vanzelfsprekender dat alle systemen en mensen met elkaar in verbinding staan. Denk aan data-integratie vanuit apps, Skype, What’s App of second screens maar ook vanuit verschillende softwaresystemen die je in huiselijke sfeer gebruikt. Denk aan thermostaten of lampen.

De snelheid waarmee deze ontwikkelingen elkaar blijven opvolgen maken het vrijwel onmogelijk om nog te blijven werken met verouderde versies van software. Een oude softwareversie is vaak dé reden voor oponthoud in een bedrijfsproces of communicatiestroom.

Dynamics NAV2017 is volledige geïntegreerd met Office 365 en de Power BI add-in maakt het eenvoudig om Power BI reports te bekijken in dezelfde omgeving.

Een andere zeer leuke en vooral handige functionaliteit is de komst van de Cortana Forecasting functionaliteit. Er ontstaan voorraad- maar ook salesvoorspellingen. Als er een bestelling wordt gedaan voor diesel dan maakt deze handeling, bijvoorbeeld, direct een actie aan die ervoor zorgt dat Cortana controleert of er voldoende van het additief, waarmee het geblend moet worden, op voorraad is. 

Nieuw in NAV2017:

  • Power BI Add-in
  • Office integratie
  • Outlook integratie
  • Common data model
  • Artikelkenmerken toevoegen
  • Cortana Forecasting functionaliteit
  • Betere herkenning van inkomende documenten
  • Meer dan twee niveaus artikelcategorieën toevoegen

Om optimaal gebruik te maken van al deze nieuwe mogelijkheden in data-integratie is het noodzakelijk dat de gebruikte software voldoet aan de nieuwste eisen. Als alle software voldoet aan de meest actuele versies dan is het vanaf nu zeer eenvoudig om data vanuit verschillende databases (AX, NAV, Oracle, etc.) te laden en op diverse plaatsen te gebruiken. Dit is mogelijk dankzij het Common data model.

Upgraden?
Wilt u binnenkort gebruik maken van al deze nieuwe en handige functionaliteiten? Neem contact op met Logic Vision en wij informeren u dan graag over de mogelijkheden om snel gebruik te maken van onze oplossingen, gecertificeerd op Dynamics NAV2017. Tevens informeren wij u dan over de mogelijke integraties met Power BI, Dynamics CRM, SharePoint en Office 365.