Nog een paar weken en het eerste kwartaal van 2020 zit er alweer op.
Dat betekent ook dat gebruikers van Microsoft Dynamics 365 Business Central Cloud weer een aantal nieuwe functies ter beschikking krijgen zodra Microsoft de "april release" uitbrengt. Graag vertellen wij u wat de belangrijkste nieuwe functies zijn.


1. Inkopen van resources

Vanaf april kunt u resources inkopen, wat vooral handig is voor bedrijven die gebruik maken van outsourcing. Wanneer u personeel inhuurt dienden deze mensen voorheen toegang te hebben tot uw urensysteem om uren te kunnen schrijven en deze zo op uw project geboekt te krijgen. Door het inkopen van resources is dit niet meer nodig. Daarnaast biedt de functie de mogelijkheid om direct uren op een project te boeken via inkoopfacturen en inkooporders.
Hierdoor kan er bijvoorbeeld een inkooporder klaar worden gezet voor een inhuurperiode van een bepaalde resource.

De daadwerkelijk ontvangen facturen kunnen vervolgens gematched worden aan geboekte ontvangsten van deze inkooporders. Zodoende komen de kosten direct op het project en hoeven de ingehuurde krachten niet in uw urenschrijfsysteem. Tegelijkertijd behoudt u de controle en het overzicht over de gemaakte uren door derde partijen.


optie Resource nu beschikbaar bij Inkoop - Microsoft Dynamics 365 Business CentralResource nu beschikbaar bij inkoop in Business Central

 

2. Gebruiken van Over Receipt Codes

Een volgende verbetering op het gebied van inkoop is het gebruik van "Over-Receipt Codes" waardoor u meer artikelen kunt ontvangen dan er besteld zijn.
Dankzij deze nieuwe functionaliteit hoeft u dus niet het gehele orderproces opnieuw te doorlopen wanneer er teveel artikelen binnenkomen.
U kunt per leverancier of artikel zelf instellen hoeveel er extra ontvangen mag worden.
Het is daarnaast ook mogelijk om eventueel een werkstroom in te stellen voor aanvullende goedkeuringen op de meer ontvangen goederen.

 

instellen van over receipt code in Microsoft Dynamics 365 Business CentralInstellen van Over-Receipt Codes in Business Central

 

3. Terugkoppeling naar aanvrager bij goedkeuringen

In deze versie van Business Central is het mogelijk om geautomatiseerd de aanvrager van een goedkeuring d.m.v. een notificatie te informeren over de voortgang van de aanvraag.

Stel: user A maakt een inkooporder aan en vraagt goedkeuring aan zowel user B als user C. De ingestelde werkstroom zorgt ervoor dat user A zowel bij de goedkeuring van user B als user C een bericht ontvangt!

Notify senderInstellen van notificaties voor de aanvrager van goedkeuringen

 

Benieuwd wat Business Central voor uw bedrijf kan betekenen? Wij komen graag bij u langs voor een vrijblijvende demo!

ebook

Download e-book

Lorem ipsum dolor sit amet veldia autem soleat nis debet fastidi.