Grip & Controle op uw sales data met Microsoft Dynamics NAV

Microsoft Dynamics NAV is ontworpen om al uw bedrijfsprocessen zo effectief mogelijk te stroomlijnen, zodat het u helpt de controle te vergroten, uw marges te bewaken en daar waar mogelijk uw marges te vergroten.

Een bedrijfsproces dat voor alle organisaties van groot belang is, is het salesproces en het beheer van uw klantenrelaties. Wij begrijpen dat u inzicht wilt hebben in uw verkoopkansen zodat u in één oogopslag kunt zien welke klanten voor uw organisatie het waardevolst zijn of in welke maand de meesten opdrachten zullen vallen. Microsoft Dynamics NAV heeft daarom CRM & opportunity management voor u ingericht.

CRM

De CRM functionaliteit in Dynamics NAV is ontwikkeld om het overzicht te houden in de grote hoeveelheid klantgegevens. U kunt uw klant- en relatiegegevens registreren volgens algemene standaarden, zoals: bedrijfsnaam, contactpersoon, adres en verdere contactgegevens. Doormiddel van To Do’s, ook wel taakmanagement genoemd, kunt u sales gerelateerde acties registreren en taken vastleggen. Het vastleggen van gesprekken en taken stelt u in staat uw relaties op een persoonlijke manier te benaderen ook al zijn er maar weinig contactmomenten. Het is tevens mogelijk taken toe te kennen aan een collega.
CRM geeft u ook de mogelijkheid om uw relaties te kenmerken als: klant, prospect, leveranciers of suspect. Naast deze algemene kenmerken is het mogelijk om door middel van profielen uw relaties in extra categorieën te plaatsen. U kunt dan op simpele wijze uw relatiegegevens onderverdelen in segmenten zodat doelgerichte marketingacties uit te voeren zijn.

Opportunity Management

Opportunity Management is de oplossing die u in staat stelt uw verkoopkansen effectief en doelgericht te managen. Opportunity Management verdeelt uw verkoopproces in verschillende fases: lead, suspect, prospect, hot prospect en gewonnen/verloren. De verplichte informatie die tijdens deze fases wordt verzameld zorgt ervoor dat u beter in staat bent om verkoopkansen te kwalificeren en te prioriteren.

In uw persoonlijke dashboard ziet u door middel van een sales funnel (pijplijn) of staafdiagram uw verkoopkansen per fase. U kunt per fase doorklikken naar de details van deze verkoopkansen. Doordat u gegevens als verwachte valdatum, verwachte verkoopwaarde en slagingspercentage ingeeft ontstaat er een reële prognose van uw verkoopresultaten per week, maand of per jaar.

Door middel van To Do’s koppelt u taken aan de verschillende fases van de opportunity. Bij de overgang naar de volgende fase worden automatische de verkoopwaarde en de slagingskans van de opportunity hoger. Dit proces herhaalt zich totdat de opportunity is gewonnen (of verloren)

Doordat alle To Do’s, documenten en contactgegevens gekoppeld zijn aan de opportunity kunnen alle betrokken medewerkers efficiënt informatie delen en bewerken. Dit vergroot de effectiviteit van uw salesteam en geeft u meer grip en controle op de salesdata en de forecast van het salesjaar.