Integratie Microsoft Dynamics NAV en SharePoint biedt vele voordelen

Waarom is het interessant voor uw organisatie?

U hoort tegenwoordig veel over SharePoint, wat is het eigenlijk en waarom is nu juist de integratie tussen Dynamics NAV en SharePoint interessant voor uw organisatie? Natuurlijk de combinatie van de twee grootste Microsoft producten in het MKB (naast Windows & Office natuurlijk ), maar er is méér!  

Microsoft Dynamics NAV is dé geïntegreerde ERP-oplossing van Microsoft voor het MKB. Een ERP oplossing biedt de mogelijkheid om interne bedrijfsinformatie over logistieke, administratieve en financiële bedrijfsprocessen in één informatie- en managementsysteem te combineren.
Tegenwoordig speelt ICT bij organisaties een steeds grotere rol en stellen organisaties steeds meer eisen aan ICT. Denk aan de website, een klantenportal maar ook de sociale kant van IT zoals Twitter, Facebook en LinkedIn zijn onderdeel gaan uitmaken van “de basics” op het gebied van ICT.

SharePoint kan in veel van deze behoeften voorzien, daar waar Dynamics NAV bedrijfsprocessen optimaliseert en de effectiviteit doet toenemen streeft SharePoint naar het vereenvoudigen van de communicatie tussen de medewerkers van uw organisatie, de communicatie met uw klanten en met uw leveranciers en het bundelen van al uw bedrijfsinformatie. 

Dynamics NAV 2013 beschikt over verschillende interfaces, één daarvan is de SharePoint Client. Deze Client geeft de mogelijkheid om gegevens uit Dynamics NAV te gebruiken in een SharePoint-omgeving.

De integratie van beide platformen biedt vele voordelen voor uw organisatie:

  • Interne en externe informatie worden gestructureerd. Dit minimaliseert de tijd die u besteed aan het zoeken naar informatie.
  • Het gebruik van workflow zorgt ervoor dat goedkeuringsslagen voor budgetten, documenten of betalingen inzichtelijk zijn voor de betrokkenen en bij stagnatie niet vergeten worden.
  • Een uitgebreid smoelenboek met een persoonlijke presentatiepagina geeft medewerkers de mogelijkheid om zowel zakelijke als persoonlijke kwaliteiten te presenteren. De integratie met zakelijke sociale media, zoals Yammer biedt medewerkers de mogelijkheid om “social” te werken in projectteams. 
  • U kunt een projectteam, met leden uit verschillende organisaties, laten samenwerken doormiddel van project sites die online toegankelijk zijn zodat alle leden 24/7 bij de juiste projectinformatie kunnen met ieder gewenst device.
  • U kunt uw website uitbreiden met een klantenportal of leveranciersportal. Een portal biedt u de mogelijkheid om klanten/leveranciers inzicht te geven in lopende projecten, uitstaande orders en openstaande facturen.

Logic Vision heeft op basis van SharePoint een klantenportal ontwikkeld voor de oliebranche, samen met Thysia Information Management B.V.. Klik hier voor een demonstratie. Wilt u meer over het portal lezen, klik dan hier.

De integratie van Dynamics NAV met SharePoint gaat verder dan alleen deze twee producten, denk ook aan diepgaande integratie met Microsoft Office, Lync, en Skype.