Nieuws & Blogs

User experience updates Business Central Online

Geschreven door Arnold Mauritz | 20 oktober 2022

Vorige week heeft Microsoft de nieuwste updates gepresenteerd voor de Web client van Microsoft Dynamics 365 Business Central. Graag vertellen wij u welke user experience aanpassingen er vanaf oktober tot maart 2023 doorgevoerd gaan worden waar gebruikers van de Web client automatisch van profiteren. 


1. Makkelijk switchen tussen bedrijven: Company switcher
In de Business Central omgeving kunt u verschillende bedrijven onderbrengen. Hoewel de meeste gebruikers maar in één bedrijf (company) werken zijn er bij internationale organisaties ook gebruikers die toegang nodig hebben tot alle companies binnen de organisatie.
Het switchen van het ene bedrijf naar het andere bedrijf is nu dankzij de "company switcher" een stuk makkelijker geworden. Zodra u de company aanpast wordt dit automatische opgeslagen zodat Business Central de volgende keer gelijk de company opstart waar u het laatst in gewerkt heeft.


2. In meerdere companies tegelijk werken

Wilt u liever meerdere companies tegelijkertijd openen? Dan kunt u ervoor kiezen om de extra company te openen in een nieuw tabblad. Handig voor wanneer u gegevens van verschillende companies even met elkaar wilt vergelijken. U kunt dan ook gebruik maken van de optie "open in new tab and go to same list" wanneer u een bepaalde lijst van Company A meteen wilt oproepen voor Company B. Bij het openen in een extra tabblad worden de instellingen niet automatisch aangepast. 



3. Company badge aanpassingen in title bar
Wanneer u naar Instellingen gaat en vervolgens klikt op "Company Information" kunt u nu de kleur en de benaming van de company badge aanpassen. Afhankelijk van uw rol en rechten ziet u verschillende icoontjes in de top bar. 4. Nieuwe groepering van acties
Dankzij de nieuwe split button krijgt u een aantal opties om de actie uit te voeren. Zo kunt u
vanuit een verkooporder kiezen om deze te boeken of te boeken en meteen een nieuwe verkooporder aan te maken.


5. Personalisatie

Het is nu mogelijk om zelf te kiezen hoe u de "promoted actions" inricht. Zijn er functies die u vaak gebruikt die u het liefst met één klik wilt kunnen openen? Het is nu mogelijk om de acties uit de action bar te verplaatsen naar de promoted actions. Hierdoor heeft u zelf, wanneer de action bar niet meer vastgepind staat, deze actie altijd in beeld en kunt u snel uitvoeren. 


6. Makkelijker samenwerken door sneller opslaan
Aanpassingen worden meteen opgeslagen op veldniveau waardoor velden korter vergrendeld worden. Stel u voert wijzigingen door op de artikelkaart en op hetzelfde moment is uw collega bezig met het maken van een offerte. Voor deze aanpassing werd het betreffende artikel voor uw collega vergrendeld en pas vrijgegeven op het moment dat alle aanpassingen op de artikelkaart waren opgeslagen. Doordat de aanpassingen nu per veld worden opgeslagen, wordt het betreffende artikel korter vergrendeld.