Scheeps- & Jachtbouw / After Sales

Scheeps- & Jachtbouw

U bent jachtbouwer. En u wilt uw bedrijf zo efficiënt mogelijk inrichten, bedrijfsprocessen optimaal op elkaar afstemmen en een zo hoog mogelijke kwaliteit leveren tegen zo laag mogelijke kosten. De klant staat immers centraal. Met Microsoft Dynamics NAV, aangevuld met de maritieme oplossing van Logic Vision, registreert u uw bedrijfsprocessen nauwkeurig, van calculatie tot aftersales. Het systeem is snel, praktisch, toegankelijk en op maat gemaakt voor jachtbouwbedrijven. U heeft inzicht in het gehele bouwproces.

"De kennis van Logic Vision over de processen bij Oceanco is erg groot en dat zorgde voor een eenvoudige en goede klik, we begrepen elkaar. "

Ben van der Vegt (Oceanco - Alblasserdam Yachtbuilding)

Onze oplossingen

×
×
×
×
×
×
×
×
×
×
×

After Sales

After sales

Bij een product dat zo kostenintensief is als een jacht, verwachten klanten optimale service. U wilt klanten dan ook 24 uur per dag en 7 dagen per week van dienst zijn. Dynamics NAV maakt dit mogelijk. Bijvoorbeeld dankzij de as-built-informatie en de inkoophistorie. Bekijk per schip welke activiteiten u heeft uitgevoerd, welke materialen u heeft gebruikt en welke componenten u heeft geïnstalleerd. Bij dit componentenoverzicht voegt u bovendien eenvoudig serienummers en certificaten toe. Als een klant belt, zoekt u op simpele wijze de juiste informatie erbij. Bijvoorbeeld aan de hand van leveranciers, onderdelen of projecten. Zijn reserveonderdelen niet meer leverbaar? In het systeem zoekt u alternatieven en bouwt u in een handomdraai een productcatalogus op. Zo kunt u uw klanten altijd ondersteunen.

Verder registreert u in Dynamics NAV de complete life cycle van schepen. U weet precies wanneer periodiek onderhoud gewenst is en welke activiteiten al zijn ondernomen. Ook kunt u snel een monteur leveren, dankzij de koppeling met de resourcesplanning. De monteur legt vervolgens zijn activiteiten vast in het werkverslag. Handleidingen of andere documenten voegt u per schip of onderdeel toe. Zo staan alle gegevens overzichtelijk bij elkaar en zet u een nieuwe standaard neer voor service en onderhoud.

×

After Sales

After sales

Bij een product dat zo kostenintensief is als een jacht, verwachten klanten optimale service. U wilt klanten dan ook 24 uur per dag en 7 dagen per week van dienst zijn. Dynamics NAV maakt dit mogelijk. Bijvoorbeeld dankzij de as-built-informatie en de inkoophistorie. Bekijk per schip welke activiteiten u heeft uitgevoerd, welke materialen u heeft gebruikt en welke componenten u heeft geïnstalleerd. Bij dit componentenoverzicht voegt u bovendien eenvoudig serienummers en certificaten toe. Als een klant belt, zoekt u op simpele wijze de juiste informatie erbij. Bijvoorbeeld aan de hand van leveranciers, onderdelen of projecten. Zijn reserveonderdelen niet meer leverbaar? In het systeem zoekt u alternatieven en bouwt u in een handomdraai een productcatalogus op. Zo kunt u uw klanten altijd ondersteunen.

Verder registreert u in Dynamics NAV de complete life cycle van schepen. U weet precies wanneer periodiek onderhoud gewenst is en welke activiteiten al zijn ondernomen. Ook kunt u snel een monteur leveren, dankzij de koppeling met de resourcesplanning. De monteur legt vervolgens zijn activiteiten vast in het werkverslag. Handleidingen of andere documenten voegt u per schip of onderdeel toe. Zo staan alle gegevens overzichtelijk bij elkaar en zet u een nieuwe standaard neer voor service en onderhoud.

Sales engineering

  • Calculatie
  • Grofplanning
  • Nacalculatie

Financieel Management

  • Cashflowmanagement
  • Contractuele betalingstermijnen
  • Intercompanytransacties
  • SEPA-ondersteuning

Procurement

  • Inkoopvoorstellen
  • Leveranciers- en budgetbewaking
  • Digitale goedkeuring
  • Inkoophistorie

Projectmanagement

  • Projectbewaking
  • Inzicht kosten en uren
  • Planningen
  • Change order

Quality Control

  • Componentengebruik
  • Certificatenregistratie

After Sales

  • As-built-informatie
  • Componentenoverzicht per schip
  • Leveren reserveonderdelen
  • Service en onderhoud